Registrering av förening

LÄS MER

Registrering av förening ska göras innan 1 maj varje år. Du hittar mer information och en anpassad årskalender för föreningar på kommunens webbplats.

Föreningsstöd, Orust kommun

Vad du behöver till registrering

Bra att veta inför registrering av förening är att du behöver en del uppgifter som är obligatoriska för att kunna skicka in.

  • Information om föreningen
  • Bilagor
  • Kontaktuppgifter till ordförande, sekreterare, kassör och webbkontakt
  • Antal registrerade medlemmar i föreningen

Bilagor som krävs

De bilagor som är obligatoriska för att skicka in ett ärende är verksamhetsberättelse, revisionsberättelse och ekonomisk redovisning. Dessa filer behöver vara i Word eller PDF-format för att kunna bifogas.

Övrigt

E-tjänsten avslutas med förhandsgranskning av uppgifterna du fyllt i, samt en digital signering via BankID. 

Glöm inte att du när som helst kan spara din ansökan och fortsätta vid ett senare tillfälle.

Logga in med BankID

På Mina sidor kan du följa ditt ärende. Du använder med fördel BankID för att logga in och uppgifter fylls i automatiskt.  BankID skaffar man via sin bank.

Behandling av personuppgifter

Frågor om e-tjänsten

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation
  • Verksamhetsberättelse
  • Revisionsberättelse
  • Ekonomisk redovisning

Fråga om inloggning

Du använder med fördel BankID för att logga in och uppgifter fylls i automatiskt från andra system som till exempel skatteverket.

Gå vidare utan inloggning

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa