Dispens från sortering av bygg- och rivningsavfall - ansökan
Den här tjänsten kräver inloggningAvfall som produceras vid bygg- och rivningsarbete ska sorteras vid den plats där avfallet uppstått. Om du inte omfattas av de generella undantagen men vill samla in avfallet som ett blandat avfall, behöver du söka dispens hos oss.
Du kan ansöka som privatperson eller företag.
Bygg- och rivningsavfall, Orust kommun
Ansökan
Följande uppgifter behövs för din ansökan:
- Kontaktuppgifter
- Faktureringsadress
- Fastighetsbeteckning
- Beskrivning av byggnaden
- Beräknad mängd
- Avfallsslag
- Motivering till dispens
- Beskrivning på hur avfallet kommer omhändertas.
Avgift
För hantering av din ansökan tas det ut en avgift enligt gällande taxa. Taxan kan du hitta på vår webbplats i kommunens författningssamling.
Författningar, planer och styrdokument, Orust kommun
På Mina sidor kan du följa ditt ärende. Du använder BankID för att logga in och uppgifter fylls i automatiskt. BankID skaffar du via din bank.Logga in med BankID
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 2 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du lämnar klagomål.
Lämna ett klagomål enligt GDPR, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY)
Personuppgiftsansvarig
Miljö och byggnadsnämnden
kommun@orust.se
Sektor samhällsutveckling
kommun@orust.se
0304-33 40 00