Auktorisationssystem för fastighetsnära insamling av förpackningsavfall - ansökan
Den här tjänsten kräver inloggningFrån och med den 1 januari 2024 ansvarar kommunen för insamling av förpackningsavfall från hushåll.
För att tillhandhålla de tjänster som följer av detta ansvar har vi etablerat ett auktorisationssystem till vilket entreprenörer får ansöka om anslutning.
Auktorisationen omfattar en icke-exklusiv rätt för entreprenören att ingå avtal om fastighetsnära insamling av förpackningsavfall med förpackningsavlämnare inom Orust kommun.
Ansökan ska undertecknas av behörig företrädare för ansökaren. Behörigheten ska kunna styrkas, exempelvis med bevis avseende firmateckning eller skriftlig fullmakt.
Två referensuppdrag
Ni ska redovisa två referensuppdrag för att bevisa att ni har tillräckligt med kompetens och erfarenhet. Referensuppdragen ska
- ha avsett fastighetsnära insamling av avfall med renhållningsfordon försett med baklastare
- till någon del ha utförts under det senaste två åren, räknat från den dag då ansökan lämnas in, och
- ha utförts avtalsenligt.
Ni ska kunna tillhandhåll korrekt uppmärkta kärl med hjul anpassade utifrån avfallets vikt och volym. Ni ska i ansökan ange kontaktuppgifter till en kontaktperson hos beställaren av respektive referensuppdrag. Vi kan komma att kontakta kontaktpersonerna för att verifiera att lämnade uppgifter är korrekta och att referensuppdragen uppfyller ovanstående krav.
Logga in med BankID
På Mina sidor kan du följa ditt ärende. Du använder med fördel BankID för att logga in och uppgifter fylls i automatiskt. BankID skaffar du via din bank.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Så länge tillståndet gäller.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du lämnar klagomål.
Lämna ett klagomål enligt GDPR, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY)
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommun@orust.se
Sektor samhällsutveckling
kommun@orust.se
0304-33 40 00
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Sökande
- Kompetens och erfarenhet
- Auktorisationssystem
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in