E-tjänst för mottagandekvittering och överenskommelse för att tydliggöra handhavandet av den digitala enheten.
Orust kommun vill tillhandahålla moderna digitala lärverktyg till eleverna. Som en del i denna strävan erbjuds alla elever år 3-9, samt Orust lokala gymnasium att låna en personlig digital enhet på och utanför skoltid.
På Mina sidor kan du följa ditt ärende. Du använder BankID för att logga in och uppgifter fylls i automatiskt. BankID skaffar man via sin bank.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
Namn
Adress
E-postadress
Personnummer
Telefonnummer
Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
Så länge eleven har ett digitalt verktyg, plus 6 månader.
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du lämnar klagomål.