Hjälp oss att bli bättre
Om du inte är nöjd eller undrar något är det viktigt att du hör av dig. Dina synpunkter hjälper oss att utveckla och förbättra vår verksamhet.
För att ge dig bästa möjliga hantering av ditt ärende ber vi dig att logga in vid starten av e-tjänsten. Om du inte loggar in kan du välja att vara anonym, fast då har vi naturligtvis inte någon möjlighet att återkomma till dig med besked eller för att få mer information om vad det gäller.
Klagomål skola och förskola, Orust kommun
Klagomål och synpunkter på socialtjänsten, Orust kommun
Orustförslaget, Orust kommun
Anmäla fel
Du kan inte felanmäla här. Vid akuta fel ringer du direkt till vår växel 0304-33 40 00.
För att anmäla fel som inte är akuta använder du vår tjänst för felanmälan.
Felanmälan - gata och trafik, hamnar, kommunal mark, renhållning, uppvärmning samt vatten och avlopp
Så här tar vi hand om ditt ärende
Ärenden som kommer in till oss registreras, dokumenteras och, om du inte väljer att vara anonym, besvaras.
- När du skickar in ett ärende registreras det och du får ett svar att vi har tagit emot det.
- Inom fem arbetsdagar ska du ha fått en återkoppling om vilket ärendenummer som ditt ärende fått.
Sekretess och allmän handling
Innehåller ditt ärende känsliga personuppgifter gäller sekretess, i annat fall är det offentligt och kan komma att lämnas ut.