Synpunkter, klagomål, beröm och frågor

LÄS MER

Hjälp oss att bli bättre

Om du inte är nöjd eller undrar något är det viktigt att du hör av dig. Dina synpunkter hjälper oss att utveckla och förbättra vår verksamhet.

För att ge dig bästa möjliga hantering av ditt ärende ber vi dig att logga in vid starten av e-tjänsten. Om du inte loggar in kan du  välja att vara anonym, fast då har vi naturligtvis inte någon möjlighet att återkomma till dig med besked eller för att få mer information om vad det gäller.

Klagomål skola och förskola, Orust kommun

Klagomål och synpunkter på socialtjänsten, Orust kommun

Orustförslaget, Orust kommun

Anmäla fel

Du kan inte felanmäla här. Vid akuta fel ringer du direkt till vår växel 0304-33 40 00.

För att anmäla fel som inte är akuta använder du vår tjänst för felanmälan.

Felanmälan - gata och trafik, hamnar, kommunal mark, renhållning, uppvärmning samt vatten och avlopp

Så här tar vi hand om ditt ärende

Alla ärenden som kommer in till oss registreras, dokumenteras och, om du inte väljer att vara anonym,  besvaras. Du får svar senast inom 5 arbetsdagar.

  • När du skickar in ett ärende registreras det och du får ett svar att vi har tagit emot det.
  • Inom fem arbetsdagar ska du ha fått en återkoppling.

Sekretess och allmän handling

Innehåller ditt ärende känsliga personuppgifter gäller sekretess, i annat fall är det offentligt och kan komma att lämnas ut.

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa