Ägarbyte av avfall, vatten och avlopp - anmälan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Den här tjänsten används vid ägarbyte utav kommunalt vatten och avlopp eller renhållning.  Det är du som säljare som fyller i anmälan och det krävs också en E-signering utav köparen.

Kommunalt vatten och avlopp, Orust kommun

Renhållning

Har du i dagsläget uppehåll eller dispens i renhållningen så upphör det automatiskt vid uppsägning eller ägarbyte.

När ett ägarbyte görs på fastigheten övertar köparen automatiskt befintligt renhållningsabonnemang.

Vill köparen göra ändringar i abonnemanget behöver de kontakta kommunens kontaktcenter. Kontaktuppgifter finns under Frågor om E-tjänsten här nedan.

Vatten och avlopp

Vid ägarbytet rekommenderar vi att säljare och köpare läser av mätarställningen tillsammans på tillträdesdagen.

Har ni endast avlopp krävs ingen avläsning och ni väljer då enbart avlopp i E-tjänsten.

Följande behövs för e-tjänsten

  • Signering med BankID

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa