Samlokaliserad insamling av förpackningsavfall - anmälan
Den här tjänsten kräver inloggningFrån 1 januari 2024 övertar kommunen ansvaret för insamlingen av hushållens förpackningar. Om du representerar en samlokaliserad verksamhet och fortsatt ska dela avfallsutrymme och behållare med ett flerbostadshus ska du anmäla dina uppgifter om avfallshantering till kommunen för att kunna få avdrag på grundavgiften.
Med samlokaliserad verksamhet menas företag eller andra verksamheter som delar avfallsutrymme och kärl med ett flerbostadshus.
Förpackningsinsamling, Orust kommun
Anmälan
Din anmälan ska innehålla följande uppgifter:
- Kontaktuppgifter
- Information om verksamheten
- Fastighetsbeteckning, adress
- Adress till närmaste soprum
- Minst tre val av kärl som verksamheten delar med hushållen
På Mina sidor kan du följa ditt ärende. Du använder BankID för att logga in och uppgifter fylls i automatiskt. BankID skaffar du via din bank.Logga in med BankID
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Så länge tillståndet gäller.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du lämnar klagomål.
Lämna ett klagomål enligt GDPR, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY)
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommun@orust.se
Sektor samhällsutveckling
kommun@orust.se
0304-33 40 00