Samlokaliserad insamling av förpackningsavfall - anmälan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Från 1 januari 2024 övertar kommunen ansvaret för insamlingen av hushållens förpackningar. Om du representerar en samlokaliserad verksamhet och fortsatt ska dela avfallsutrymme och behållare med ett flerbostadshus ska du anmäla dina uppgifter om avfallshantering till kommunen för att kunna få avdrag på grundavgiften.

Med samlokaliserad verksamhet menas företag eller andra verksamheter som delar avfallsutrymme och kärl med ett flerbostadshus.

Förpackningsinsamling, Orust kommun

Anmälan

Din anmälan ska innehålla följande uppgifter:

  • Kontaktuppgifter
  • Information om verksamheten
  • Fastighetsbeteckning, adress
  • Adress till närmaste soprum
  • Minst tre val av kärl som verksamheten delar med hushållen

Logga in med BankID

På Mina sidor kan du följa ditt ärende. Du använder BankID för att logga in och uppgifter fylls i automatiskt.  BankID skaffar du via din bank.

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa